پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119032
داعش خانه‌زاد غرب است / هيچ صلحي بدون حضور ايران در خاورميانه شکل نمي‌گيرد
تاریخ انتشار : 1393/07/06 09:25:27
نمایش : 1055
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ما به هدف آمريکا از مقابله با داعش مشکوک هستيم زيرا داعش خانه‌زاد غرب است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، "محسن رضايي"، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پنجمين کنگره ستارگان خيبر در پاسداشت شهداي غرب منطقه ابوذر (هفده)، ضمن تبريک هفته دفاع مقدس و گراميداشت ياد و خاطره شهدا اظهار داشت: حادثه جنگ حادثه بزرگ و عظيمي است که تا يک قرن ديگر هنوز حرف هاي جديدي براي همه عرصه ها و ملت ها دارد.

وي ادامه داد: زماني که جنگ آغاز شد دنيا بين دو کشور آمريکا و شوروي تقسيم شده بود و هر کجا جنگي مي شد اين دو ابر قدرت ظاهر مي شدند و جنگ را طوري مديريت مي کردند که در آخر همه ملت ها تابع و برده آنها مي شدند.
 
رضايي تاکيد کرد: در هيچ يک از جنگ ها آمريکا و شوروي در يک جبهه نبودند در جنگ کره شمالي، روسيه پشتيبان عراق بود و در جنگ عراق و اسرائيل، آمريکا از اسرائيل پشتيباني کرد، اما در جنگ عراق و ايران، هر دو کشور آمريکا و شوروي در يک سنگر قرار گرفتند و روبروي ملت ايران ايستادند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: البته چند ماه قبل از جنگ عراق و ايران، شوروي به افغانستان حمله کرد و با آمريکايي ها تباني کردند که آن ها در افغانستان و آمريکايي ها از طريق صدام در ايران باشند. بطوريکه حضرت امام (ره) فرمودند دست آمريکا از آستين شوروي بيرون آمد. بدين معنا که عراق همه تجهيزاتش براي شوروي بود.

وي با بيان اينکه ما در طول سال هاي جنگ تحميلي تجهيزات جنگي لازم را نداشتيم، گفت: زمانيکه جنگ تحميلي شروع شد، ارتش ايران سرتيپ، سرلشکر، سپهبد و حتي ارتشبد هم نداشت. در آن زمان ما اصلا سپاه نظامي نداشتيم. سپاه ما بيشتر انتظامي و امنيتي بود. دشمن در آغاز جنگ توانست 1300 کيلومتر از کشور ما را اشغال کند. در حاليکه همه کشورها منتظر شکست ايران در مقابل عراق را داشتند اما معجزه اي بدست ملت ايران رقم زده شد و آن معجزه به صحنه آمدن جوانان گمنامي بود که از همين مساجد و محلات به ميدان سرنوشت جنگ را به نفع ايران تغيير دادند.

رضايي گفت: امام(ره) براي پايان جنگ شرايط ساده اي گذاشته بود و تا آخر جنگ هم امام(ره) بر روي شرايط ايستادگي کرد. خواسته امام(ره) تنبيه متجاوز و به رسميت شناخته شدن مرز بين المللي ايران بود. اگر در سال هاي آخر جنگ به عراق ورود نمي کرديم، مرزهاي بين المللي ما به رسميت شناخته نمي شد و عراق را به عنوان متجاوز قلمداد نمي کردند.
 
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: پس نتيجه مي گيريم که يک کشور جهان سومي مي تواند در مقابل هر دو قدرت بين الملل بايستد مشروط بر اينکه توانايي هاي خودش را بشناسد و از شرايط استفاده کند.

وي با بيان اينکه شرايط اقتصادي امروز سخت تر از زمان جنگ نيست،گفت: فلسفه پيروزي ما در جنگ مقاومت بود. در جنگ تحميلي ما با يک بال تعامل مي کرديم، مذاکره مي کرديم و با يک بال مي جنگيديم و جهاد مي کرديم. و امروز هم رمز پيروزي ما همين است.
 
رضايي افزود: جهاد اقتصادي و اقتصاد مقاومتي که رهبر انقلاب در پايان سال 92 به دستگاه هاي سه گانه ابلاغ کردند، در واقعيت بايد در کشور شکل بگيرد و عملياتي شود. از طرفي مذاکرات 1+5 که زير نظر رهبر انقلاب است بايد ادامه پيدا کند.

دبيرمجمع تشخيص با بيان اينکه بدون بال مذاکره قطعا نميتوانيم پرواز کنيم تاکيد کرد: شرايط امروز ايران از دوران جنگ خيلي بهتر شده است و امروز ما در حال ايجاد امنيت و ثبات در منطقه هستيم.

وي در پايان تصريح کرد: ما بر سر مساله جنگ با داعش از چند جهت به آمريکا مشکوک هستيم يکي اينکه داعش خانه زاد غرب است و امروز اين فرزند ناخلف غرب در مقابل خودشان ايستاده است. دوم اينکه از کجا معلوم آمريکا به اسم داعش نمي خواهد بر آسمان سوريه مسلط شود و به بهانه تروريسم نمي خواهند سياست يک کشور را خدشه دار کنند. با همه اين مسائل آمريکايي ها در اين ارتباط شکست مي خورند و کاري از پيش نخواهند برد. چون هيچ اقدامي در جهت امنيت و صلح در منطقه خاورميانه بدون دخالت ايران شکل نخواهد گرفت.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html